Andrzej Jeznach

Przedsiębiorca z wieloletnim doświadczeniem na rynkach międzynarodowych. Inżynier mechanik, doktor ekonomii. W 1981 roku wyjechał z Polski. Przez długie lata mieszkał w Hamburgu i w Moskwie. Po około 10 latach pracy na odpowiedzialnych stanowiskach dla międzynarodowych korporacji (np. dyrektor przedstawicielstwa BMW w Moskwie), od ponad 25 lat prowadzi własne przedsiębiorstwa, kilku firm handlowych (w Niemczech, w Polsce i Rosji), a także firmę konsultacyjną z siedzibą w Moskwie. Po rosyjskim kryzysie walutowym 1998 musiał zamknąć większość swoich firm, ale obecnie jego przedsiębiorstwo znowu kwitnie. W ostatnich latach styl zarządzania firmą znacznie się zmienił. Zrezygnowano ze struktury hierarchicznej, współpraca opiera się na zaufaniu, wykorzystuje potencjał wszystkich pracowników. Po ponad 30 latach życia poza krajem mieszka obecnie w Warszawie.

Autor książki:
Szef, który ma czas. Ewolucja zarządzania
– dziennik budowy turkusowej firmy


Prof. Andrzej Blikle

Matematyk-informatyk-przedsiębiorca. Pracownik Instytutu Podstaw Informatyki PAN, członek Europejskiej Akademii Nauk (Akademia Europaea). Wykładał w Warszawie, Berkeley (USA), Waterloo (Kanada), Linköping (Szwecja), Lyngby (Dania) i Kopenhadze. Członek założyciel, były prezes, a dziś członek honorowy Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Były prezes Polskiej Federacji Producentów Żywności. W latach 1990-2010 prezes zarządu A.Blikle Sp. z o.o., dziś członek rady nadzorczej tej firmy. Członek ponad 20 organizacji w tym Komitetu Mazowieckiej Nagrody Jakości i Rady Języka Polskiego PAN.  Członek zarządu stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych i honorowy prezes Centrum im. Adama Smitha.

Autor książki:
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji


Frederic Laloux

Stara się łączyć swoje liczne projekty z pasją z głębokim przekonaniem, że jego przeznaczeniem jest wieść proste życie w towarzystwie rodziny i w otoczeniu cichej obecności drzew.

Laloux doradza liderom korporacji, którzy chcą odkryć radykalnie nowe sposoby organizowania się. Jego innowacyjne badania w dziedzinie pojawiających się modeli organizacyjnych, przedstawione w tej książce, zostały opisane przez niektórych z najbardziej znanych specjalistów w tej dziedzinie jako „rewolucyjne”, „genialne”, „spektakularne” i „zdolne do zmiany świata”. rozwoju człowieka i zarządzania.

Autor książki: Pracować inaczej


RALF KNEGTMANS

Partner zarządzający holenderskiej firmy De Vroedt & Thierry, która specjalizuje się w doradztwie i rekrutacji kadry kiero­wniczej i jest członkiem Cornerstone International Group. Firma o czterdziestoletniej historii ma siedzibę w Amsterdamie i od początku swojego istnienia koncentruje się na obsadzaniu wyższych stanowisk kierowniczych. Portfolio jej klientów jest bardzo zróżnicowane i obejmuje zarówno notowane na giełdzie międzynarodowe koncerny, jak i rodzinne przedsiębiorstwa oraz organizacje pozarządowe.

Ralf Knegtmans od dwudziestu lat zgłębia kluczowe cechy wybitnych talentów poprzez własne badania oraz liczne wywiady z członkami zarządów firm i naukowcami. Pisze i wykłada na temat natury talentu, selekcji najlepszych kandydatów, nowoczesnego przywództwa oraz różnorodności. Jest autorem kilku książek (w tym Top Talent. Dziewięć uniwersalnych cech najwybitniejszych talentów, Jak zostać CEO? Kompetencje, cechy osobowości i motywy działania oraz Różnorodność jako wyzwanie. Sens i bezsens zróżnicowanych talentów), a także licznych artykułów branżowych.

Autor książki: Zwinny talent. Dziewięć kluczowych zasad wyboru pracowników, którzy przetrwają nadchodzące zmiany


Wojciech Eichelberger

Polski psycholog, psychoterapeuta, pisarz. Po studiach przez trzy lata pracował w placówkach lecznictwa psychiatrycznego, m.in. w eksperymentalnym Oddziale Leczenia Odwykowego. W 1970 podjął kilkuletnie studia doktoranckie w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, zakończone absolutorium. W latach 1972–1973 uczestniczył w przygotowaniach do programu środowiskowej terapii schizofrenii Synapsis, a w 1973 współtworzył nowatorski Oddział Terapii i Rozwoju Osobowości OTIRO, w którym pracował do 1978. W 1978 współzałożyciel Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie, pierwszej w Polsce placówki psychoterapii, treningu i szkolenia. Współtwórca i dyrektor Instytutu Psychoimmunologii założonego w 2004 w Warszawie. W swoich projektach szkoleniowych i terapeutycznych odwołuje się do koncepcji terapii integralnej, która oprócz psychiki bierze pod uwagę ciało, energię i duchowość człowieka.

Współautor książki:
Szef, który ma czas. Ewolucja zarządzania
– dziennik budowy turkusowej firmy


Ken Blanchard

amerykański autor wielu książek, głównie z zakresu zarządzania, począwszy od napisanego wspólnie ze Spencerem Johnsonem bestsellera The One Minute Manager (książka sprzedana w ponad 13 milionach egzemplarzy) aż do napisanych wspólnie z Sheldonem Bowlesem książek Raving fans i Gung Ho.

W roku 1979 Doktor Ken Blanchard wraz ze swoją żoną dr Marjorie Blanchard założył w San Diego międzynarodową firmę szkoleniową i konsultingową The Ken Blanchard Companies, zajmuje w niej stanowisko dyrektora ds. rozwoju duchowego. Jest on także wizytującym wykładowcą na swojej Alma Mater, Cornell University, gdzie pełni również funkcje emerytowanego członka Zarządu.

Autor książki: Przywództwo wyższego stopnia. Blanchard o przywództwie i tworzeniu efektywnych organizacji